Hem > Uncategorized > ”Jag satt invirad i en filt och frös”

”Jag satt invirad i en filt och frös”

Efter studenten drog jag från Dalarna till Uppsala. Hur det skulle gå till att få en bostad där var det stora samtalsämnet då liksom nu. Jag blev inneboende hos en psykiater som hyrde ut vartenda rum i hela huset till studenter. Husägarna bodde i garaget. De stängde av värmen vid 19 snåret för pannan störde familjefriden i garaget. Jag satt invirad i en filt högst upp i huset och frös och försökte förstå mig på vad Svensk statsförvaltning i omdaning innebar. Jag avancerade sedermera till en studentdubblett för att senare bo inneboende, i andrahand och på golvet hos olika kompisar.

Barbro Engman, ordförande i Hyresgästföreningen, gästbloggar på Läge för lägenheter.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

