Hem > Uncategorized > ”Värsta bristen på studentbostäder någonsin”

”Värsta bristen på studentbostäder någonsin”

Förra veckan bjöd på ytterligare några inhopp  i media: Ny Teknik (här och här) och Aftonbladet.

Edit: Och Aftonbladet igen.

Kategorier:Uncategorized Taggar:, ,
  1. sara
    april 15, 2009 kl. 9:46 e m

    Jo tack och det är inte så konstigt..

    Jag hade en väldigt attraktiv studentlägenhet i gyllene innerstan som jag skulle flytta i från då jag köpt en lägenhet i stället.

    Jag berättade för fastighetsägaren att jag skulle lämna lägenheten omedelbart för att flytta in i den nya, och frågade därför om de inte kunde försöka hyra ut den innan min uppsägningstid löpt ut -jag skulle ju ändå inte bo där?
    Möttes av ett tvärNEJ!

    Jag försökte då med att jag självklart skulle betala hyran om de inte kunde få tag på en hyresgäst innan kontraktet löpt ut?
    Möttes av ett tvärNEJ!

    Jag frågade då om de inte hade folk som stod i kö? Jo. Men tvärNEJ!

    Jag försökte på alla sätt och vis (visst självklart för min egen ekonomiska vinning, men ändå) men maken galen logik har jag bara mött på Kuba.

    Så, en studentlägenhet har stått tom i exakt tre och en halv månad och bara gjort folk olyckliga. Illa!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

